20 mars 2009

Utveckling

Idag har Maja för första gången fått i sig en hel portion med gröt! Tidigare har hon blivit less så fort att det mer har liknat en lite större smakportion och inte kunnat ersätta mjölkersättningen. Men nu till lunch smällde hon alltså i sig en stor portion gröt. Hemligheten? Jag provade att mosa en banan till gröten och hej och hå så gott det vart helt plötsligt. I vanliga fall sitter Maja och jollrar en hel del när jag mater henne och hon stoppar händerna långt in i munnen... Men idag var hon nästan andäktigt tyst och stilla och åt så mycket att hon inte hade tid att prata. =)

Vi har dessutom invigt sittdelen till vagnen idag. Maja har börjat vilja se sig omkring mer när vi är ute och hur jag än bullar upp med filtar och kuddar runt henne i liggvagnen tycker jag aldrig att hon sitter bra. Så nu plockade jag fram sittdelen från förådet och det gick hur bra som helst. Visst såg hon lite liten ut i den stora vagnen, men det funkar!

Summa sumarum, vår lilla tjej har blivit stor!

2 kommentarer:

  1. Vår lilla tjej invigde också sittdelen på vagnen förra veckan, och hon är tusen gånger gladare nu när hon kan se sig omkring! Förut var det gråt och tandagnisslan i trapphuset innan vi tog oss ut, men den tiden verkar vara förbi! :)

    På grötfronten ligger hon verkligen i lä, måste testa det där banantrixet. Snart är du min egen guru Sara! :) Ha en skön helg!!

    SvaraRadera
  2. Ojoj, guru till och med?! Det var inte illa... =) Det är ju bra när man kan dela med sig av sina tips och trix.

    SvaraRadera