12 mars 2009

Längtar efter sängen

Sitter här och gäspar så stort att jag nästan sväljer huvudet. Men jag kan inte gå och lägga mig riktigt än för jag håller på och kokar Majas flaskor och väntar på att vällingvattnet ska kallna så jag kan hälla det på flaskor. Det är skönt att kunna förbereda så mycket så möjligt så det går fort när man ska upp på natten och fixa mat.
Centha är min ständiga följeslagare här hemma, varje gång jag går upp på natten så kommer hon nedspringande för trappan och vill ha gos och kel. Får dock säga att jag inte är fullt lika kelsugen kl 04.30 på morgonen och med en skrikande bebis i källaren väntandes på mat... Men det är alltid trevligt att få känna sig älskad, hon är så fin den lilla pälsbollen! Fast jag saknar allt mitt egna lilla pälsmonster. Det börjar märkas att jag har varit hemmifrån länge nu för hemlängtan börjar krypa sig på. Jag saknar Andreas och Felix så fasligt mycket! Jag blir så avis på mamma när hon får gosiga kramar av pappa, då är det inte rättvist att min gubbe ska vara så långt bort från mig! Men jag har ju bara mig själv att skylla som bokar så långa resor. Och i ärlighetens namn ångrar jag det inte heller, det är lika bra att stanna några dagar extra när jag ändå är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar