17 mars 2009

Eminent barnvakt

Min körövning och Andreas schema krockade lite idag, jag skulle vara på kören kl 19.00 men Andreas slutade inte jobba fören kl 20.00, problematiskt med andra ord. Tack och lov så har vi gulliga Magda som ställde upp som barnvakt. Vart först jätte glad naturligtvis men sen gick det upp för mig att jag faktiskt skulle lämna Maja! Ujuj det var inte det allra enklaste vill jag lova. Det blev en smärre kamp i modershjärtat men jag måste ju lära mig att låta andra ta hand om Maja ibland. Och naturligtvis gick allting jätte bra, inte för att jag trott annat egentligen när det var Magda som barnvaktade, men Maja kan ju vara lite kinkig på kvällarna ibland. Den enda som behöver lära sig ett och annat är nog jag...det där att släppa på kontrollen är verkligen inte lätt!


Magda och Maja på Taj Mahal

Tack snälla söta för hjälpen idag och tack för att du har överseende med en överbeskyddande mor! =)

2 kommentarer:

  1. Måste vara skönt att ha tillgång till barnvakt. Att Magdalena både kan och vill, DET vet jag!
    Kram till dej, Andreas och Maja!

    SvaraRadera
  2. Du vet att det var och är så lite så.. Tyckte vi formulerade oss ett riktigt bra sms igår, Maja o Ja ;-)

    Kramar från en riktigt irri tant på Arlanda.
    Flyget försenat TVÅ TIMMAR!!!
    (åh, ja som vill hem till Christian)

    SvaraRadera