13 mars 2009

Hostig Maja

Maja har gjort debut på vårdcentralen idag, det är inte att hon har blivit så mycket sämre egentligen men hon har sån besvär av sin hosta. Vi fick träffa en läkare som knappt kunde prata svenska och jag är lite osäker på om han verkligen förstod vårt problem för Maja fick utskrivet Bricanyl, men det är luftrörsvidgande och hon har inga andningssvårigheter, vilket jag var noga med att påpeka. Allt jag ville ha var något slemmlösande eller hostmedicin som kunde lindra lite. Jaja, vi får väl se om det kan funka ändå annars får jag ta kontakt med vår bvc läkare när vi kommer hem.

Jag fick en glad överaskning när det blev min tur på apoteket, det var min bästis från när jag var liten som satt i kassan och vi har inte träffats på massvis med år. Jätte kul!!

Just nu sover Maja gott i vagnen och om ett tag kommer gammelfarfar hit och ska hämta upp oss båda för att få lite kaffe hemma hos dem. Det värsta är att jag är så grymt kaffe sugen redan nu att jag nästan måste koka mig en kopp nu... Kan inte begripa att jag har blivit en sån kaffe-tant?! När hände det??

1 kommentar:

  1. Jaa du min kära... När hände det?!?!

    Kramar från ett lyxlirar par i Bjästa!

    SvaraRadera