12 mars 2009

Sjuklingar

Det är glest med inlägg just nu, jag vet det och jag lovar inte bot och bättring än. Det händer så mycket hela tiden här nere att när det lugnar ner sig orkar jag inte sätta mig och blogga. Just nu får jag dessutom lite taskigt med sömn för Maja har gått och fått sin första förkylning. Hon har en otäckt rosslig hosta och snorar och nyser. Tack och lov så har hon ingen feber än och hon är oftast på gott humör. Fast jag märker att hon är mycket tröttare nu, hon sover mer på dagarna och det har blivit en lite lugnare och gosigare tjej som vill sitta i knät och kela.
Igår ringde jag till sjukvårdsupplysningen, inte för att jag var orolig utan för att jag ville få lite tips och hjälp hur jag kunde hjälpa och underlätta för Maja. Men det är nästan så jag ångrar att jag ringde för FY så de skrämde upp mig!! Jag var helt lugn och inte det minsta orolig när jag ringde, jag ville bara vetqa om det fanns någon hostmedicin eller annan lindring. Men hon jag pratade med blev orolig och ville att jag skulle ringa till barnkliniken(!) men eftersom de inte hade telefontid så ringde jag vårdcentralen istället och där började sköterskan prata om RS virus och andra otäckheter. Det slutade dock med att jag efter ett långt samtal mer eller mindre övertygade henne om att Maja inte var så illa däran, hon har ju bara hosta och snorar. Men jag var uppe i varv länge efteråt.

Det är inte bara Maja så är sjuk, mamma har åkt på en dunder förkylning hon oxå, pappa är på god väg att bli sjuk och jag har ont i halsen och känner att det kommer bryta ut snart. Men vi mår gott ändå, vi tar allt i vår egen takt och njuter av att få vara tillsammans. Och på tal om det så kom mamma precis hem nu så jag ska ta och laga lunch tillsammans med henne nu.

2 kommentarer:

  1. Usch, så jobbigt med förkylning, vi har ju Tuva-Lis första ordentliga sådana i färskt minne! Kan ju naturligtvis inte låta bli att tänka att Maja kanske ärvt baciller av henne....:( Hoppas ni snart kryar på er allihopa!! Kram!!

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte alls att det är Tuva-Li som smittat Maja eftersom hon insjuknade en hel vecka efter att vi träffades, så släpp de tankarna!
    Kramar!!

    SvaraRadera