16 mars 2009

Mot södern

På kvällen efter träffen med mina gamla kollegor var det dags för den långa färden hem. Jag och Maja hade bokat en egen kupé för att kunna resa så bekvämt och smidigt som möjligt och inte minst för att få plats med alla våra grejer inne där ingen kunde komma åt att stjäla det. Men kupén var mindre än jag mindes så chassit till vagnen fick stå ute i korridoren. Maja sov som en stock sövd av det mjuka gungadet från tåget och jag lika så.

Det blev ett kärt återseende i Skövde där mamma hämtade upp oss. Det är bara att konstatera och acceptera att numera när vi träffas har jag halkat ner till en andra plats, det är en liten Maja som är nummer ett. Men det gör mig ingenting, snarare tvärtom. Det är så härligt att se hur glad hon och pappa är i henne.


Lycklig över att få träffa mormor och morfar igen

Kolla in glimten i ögat, sötast!


Denna lilla ljuva pälsboll gav ett kungligt mottagande när vi kom hem!

Vi hinner knappt landa i Mariestad efter efter ett drygt dygn sätter sig mamma och jag i bilen för att åka ner till gammelmormor och gammelmorfar i Växsjö.



Maja sov sig igenom den större delen av resan tills hon tyckte att det kunde vara lämpligt med ett stort bajskalas i baksätet på bilen... Inte fullt lika uppskattat av den kära modern som skulle ta hand om det hela. Men med lite handräckning från mormor gick det faktiskt riktigt bra.


Privat "chaffisen" =)

2 kommentarer:

  1. Vilket underbart leende hon har er lilla tjej! Blir nästan tårögd! Är så glad att ha fått träffa henne på riktigt!!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Kul att ta en paus från mitt skrivande och läsa lite om er. Längtar efter er, men ärligt talat så hinner jag jobba mer effektivt nu när ni inte är hemma och frestar mig att gosa med Maja.

    Träffade Bodil idag. Hon blev mormor i helgen. Karin fick en kille. Det blev akut kejsarsnitt, men allt har gått bra. Du får väl maila henne och gratta.

    Kram

    mamma

    SvaraRadera