17 mars 2009

Tjocka släkten!

Vilken fröjd att äntligen få visa Maja för min mormor och morfar. Jag har länge velat åka ner och jag är så fantastiskt glad att jag tog mig tiden att fara ner även om vi inte stannade så länge. Det var två lyckliga gammelmorföräldrar som tog emot oss.


Precis framkommna till Växsjö och Maja blir beundrad


Myser med gammelmorfar


Bus med tokiga mormor

Det var ett näst intill hysteriskt håll igång hela tiden hos gammelmormor och gammelmorfar. På torsdags kvällen när vi kom blev vi bjudna på god mat (som alltid!) och sen satt vi uppe och pratade in på sena kvällen. Och på fredagen var som ett ända långt släktkalas hela dagen! =) på förmiddagen kom min moster Magdalena och hennes man Lars på en snabb fika innan de skulle till jobbet.


Fika i mormors finrum. Döm av min STORA förvåning när det var helt ok att Maja åt där inne, det var det minsann aldrig tal om när jag var liten! =)


Moster Maggans vovve Kajsa

När det började bli dags för lunch kom min andra moster Anne och min kusin Malin! =) Det är helt vansinnigt hur länge sedan det var jag träffade Malin så det var helt klart dagens höjdpunkt. Vi hade galet roligt och tiden gick alldeles för fort!


Vad blir min kusin till Maja? Gammelkusin kanske?? Haha, det vore väl nåt Malin?! =D



Nog ser man släktskapet?! Likheten verkar sitta mer än på bara ytan om man ser till klädvalet... =)

Fyra generationer

Lagom till eftermiddagsfikat kom min morbror Jonas med hela hans familj. Maja fick ett jätte fint kort av min lillkusin Emilia "Till guliga Maja" stod det på framsidan tillsammans med ett stort hjärta. När man öppnar kortet står det "Du är gulig från Emilia och Ernst" och på baksidan, "Gud fins i himlen och tar hand om os han tröstar os när vi gråter". Hon hade kommit på allt helt själv och skrivit på egen hand, bara sex år gammal. Inte illa!!

På tal om presenter fick Maja otroligt mycket fint som helst, kläder, smycke, filt och böcker. Det blev så mycket att när det blev dags för hemfärd till Umeå så fick jag lämna en hel del hos mamma och pappa, men som tur är kan de ta upp allt när de kommer hit om tre veckor.


Emilia och Maja


Jonas, morfar, Åsa och Anne

När Anne och Malin hade farit hem mot Hässleholm fick vi en liten paus hemma innan jag och mamma for till Jonas och Åsa för att se på deras nya hus och äta kvällsmat. Vi hade tänkt gå isäng tidigt den kvällen men vi fastnade i soffan och pratade och hade en härlig mysstund och gottade oss i vilken fantastisk familj vi har!!

1 kommentar:

  1. Gammelkusin det var ju lite roligt!! Vi kör på det =)

    Jag tror våra kära mödrar pratat med varandra angående klädvalet innan träffen fast att de nekade..

    Utfallet var ju fantastiskt roligt!
    Hahaha humor! Lika som bär!

    Vilka fina bilder du lagt upp!

    Massa kramar

    SvaraRadera