18 mars 2009

Vänersborg


En stolt moster visar upp Maja för vännerna i kyrkan

Då var det äntligen dags för besöket i Vänersborg hos moster och morbror! Mamma skjutsade oss till Vara där vi tog en fika på Conditori Nordpolen medans vi väntade på tåget. Har du vägarna förbi Vara så måste du absolut fika där, det är ett helt ljuvligt café med himelskt goda bakverk!

Tempot lugnades ner väsentligt när vi kom till Vänersborg, skönt. Jag fick en välbehövlig paus då Hanna tog över den mesta skötseln av Maja, med undtantag för en bajsblöja... Vekt moster! ;) De bajsblöjor som produseras när ni kommer upp hit är dina, bara så du vet! =)


Lekmoster


Det är ROLIGT hos moster och morbror!

Snälla snälla moster kan inte du flytta upp till mig så du kan leka med mig jämt?

Kärlek...

Förutom all lek på golvet hann vi med ett besök hos Roberts bror Patrik och hans fru Madelene. Hanna har pratat så otroligt mycket om dem att det var roligt att äntligen få träffa dem.


Maja och Madelene fann varann direkt

Det stora felet med vår vistelse i Vänersborg var att det gick alldeles för fort, det var så härligt att vara där! Men avskedet blev faktiskt inte så tårdrypande som jag befarade, men vi visste ju att vi skulle ses igen så snart.

Avslutar med ett vårtecken, utanför Hanna och Roberts hus växte det snödroppar i klasar...




Åh, vad jag längtar till våren och sommaren....

3 kommentarer:

  1. Ha ha, jag har faktiskt jobbat ett år på Conditori Nordpolen, när jag bodde i Lidköping! :) Ägarna är bekanta till min bror. Tycker också att det är ett toppenställe! Min favorit är de franska mazarinerna, med chokladtryffel. Onödigt goda. :)

    SvaraRadera
  2. ojoj, det måste varit livsfarligt?! Hur många kilon gick du upp det året?? =)

    SvaraRadera
  3. Viktkurvan höll sig ganska jämn, mest tack vare att jag höll på med bordsservering och sprang fram och tillbaka som en tok... Annars vet jag inte hur det hade slutat! :)

    SvaraRadera