1 mars 2009

Tänkvärt

Jag orkade ta mig upp till kyrkan idag trots mitt sena nattsudd. Men får allt säga att det var tungt att masa sig upp när mobilen ylade godmorgon...
Det var en härlig predikan som träffade precis rätt. Jag gick därifrån med en härlig känsla i hjärta och själ. Det är ganska häftigt faktiskt, det finns ett speciellt bibelord som "förföljer mig", vart jag än vrider och vänder mig så ploppar det upp. "Gläd dig alltid i Herren. Än en gång vill jag säga: gläd er." Fil. 4:4
Det är något jag behöver påminna mig om, att se och uppmärksamma det som är bra. Det är så lätt att sucka och pusta över allt som är jobbigt och rätt var det är så känns hela livet tungt och jobbigt. Men om vi tränar oss i att leta efter det som är positivt, allt bra som händer så blir även det som är tungt lite lättare. Det står lite senare i vers 6:
"Gör er inga bekymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka då Gud och låt honom få veta alla era önskningar. Då skall Guds frid, som är mera värd än allt vi tänker, ge era hjärtan och era tankar skydd i Kristus Jesus."
Visst är det fantastiskt?! Med dem orden ringande i huvudet blir det mycket enklare att fokusera på det härliga i livet. För faktum är att hur grått livet ibland kan kännas så finns det alltid något, om än ibland kanske litet, som är bra. Idag är det mycket bra som har hänt mig; Jag har fått ha en härlig stund i kyrkan med fina Elina (du är underbar!!), jag slapp laga mat när jag kom hem för Andreas föräldrar var här hemma så det var bara att sätta sig vid ett dukat bord, inte ens disken behövde jag fixa. Sen det största och allra bästa, vårt egna lilla underverk och mirakel, MAJA! Denna fantastiska, ljuvliga söta tjej som förgyller var dag.

Så, det fick bli min egna lilla söndagspredikan. Vill ni läsa ytterligare ett härligt och tänkvärt blogginlägg gå till UnderbaraClara (inlägget "Vilken hund matar du?" Fast förvisso, alla inlägg som skrivs där är mer än läsvärda! =)).


Gosetösen med favvo nallen från mormor och morfar

Gla´skit!

Mammas lilla hjärtegryn, finast eller hur?! =)

By the way, jag gjorde potatispurè åt Maja idag och OJ vad hon åt! Det var grejer det, hon blev rent arg på mig när jag var för långsam med att mata henne.

1 kommentar: