2 mars 2009

Hopplös nattuggla

Varenda morgon när jag är helt slut efter alldeles för lite sömn intalar jag mig själv att ikväll ska jag minsan gå och lägga mig tidigt så jag får sova ordentligt. Tror ni att jag någonsin lyckas med detta?? Nää... Inte heller tar jag mig tiden att lägga mig en stund mitt på dagen, visserligen har jag väldigt svårt att somna men en vilostund hade nog många gånger varit värdefull. Vad är det då jag gör kan man ju undra. Slösurfar! Jag sätter mig vid datorn och ska "bara" kolla mailen, vilket utvecklas i att kolla in de bloggar jag följer och sen snurrar det bara på. Jag är hopplös!! Det märkliga är hur jag kväll efter annan orkar vara uppe, det är som att när kvällen kommer så varvar jag upp snarare än varvar ner. Märkligt.
Just nu är jag den ända som är vaken, Andreas har somnat till golfkanalen (fast vem skulle å andra sidan inte göra det??!), Felix har bäddat i våra sängar och sedan lagt sig på golvet under och snarkar gott och lilla Maja ligger på sidan i sin vagn med ansiktet inborrat i snutten och sussar så sött. Faktiskt är det få saker som är så fridfullt som när hela huset sover, kanske är därför jag så gärna är vaken lite extra länge så jag kan gå runt i lägenheten och titta på mina sovande älsklingar och känna mig rik. Vilka skatter jag har!!

2 kommentarer:

  1. Ring mig i morgon, jag finns på jobbet nästan hela dagen och tar väldigt gärna en lunch eller fika med er på stan =)

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Vad lika vi är! Men igår kom jag faktiskt i säng, somnade strax efter 22. Men annars ska jag bara "kolla" mailen... Ha så kul hos dina föräldrar, far till mormor o morfar imon. Kram

    SvaraRadera