1 januari 2009

Gott nytt år!

Åh, det är så härligt, jag njuter och mår så gott! Vi är hemma i Mariestad nu och blir bortskämda som aldrig förr. Mormor och morfar "slåss" om Maja och jag njuter av att ha fått en välbehövlig paus. Andreas har jobbat så mycket det sista att jag har varit ganska ensam om att ta hand om Maja så det är skönt att inte behöva ha henne hela tiden nu.
Maja har fått mycket fint av så många, en lila klänning av Åhlfelds, en "lilla Anna" tröja av Eva och Tommy, en vinröd sammetsklänning och en skallra av Marie och Stefan, en blå-och rosarandig klänning av mormor och morfar. Men de härligaste presenterna kom nog ändå från moster och morbror! Av Joppe fick hon en stor rosa häst man blåser upp och kan hoppa omkring på (förvisso lär det väl dröja ett tag innan den kommer till användning) och av Hanna och Robert fick hon en GIGANTISK gosedjursko vid namn Elisabet! =) Lovar lägga ut bilder senare. Ändå har vi bara varit här i ett dygn än så länge så jag misstänker att det kan trilla in en och annan present till... Denna lilla tös kommer bli helt sjukt bortskämd! :D

Jag var lite orolig innan för hur Zentha skulle reagera på Maja innan. Hon har inte varit så förtjust i barn innan och har kunnat fräsa ifrån om barn kommit för nära (dock aldrig varit ens i närheten av att vilja skada ngt barn, naturligvis!) Men hon har skött sig exemplariskt! Igår agerade hon till och med ammningskudde åt mig. Hon låg i mitt knä när Maja behövde amma och jag var frusen så jag ville ha kvar henne i knät. Hon låg lugnt och stilla kvar trots att Maja låg lite halvt ovanpå henne och dessutom gav stackars Zentha en spark i huvudet med jämna mellanrum, haha! Lilla gullvovven.

Jag fick ÄNTLIGEN visa upp vår lilla prinsessa för moster Hanna idag, det var idel leenden från öronsnibb till öronsnibb och en och annan lyckotår och det blev inte mindre glada miner och tårar av att de blev tillfrågade om de ville bli Majas gudföräldrar. Finare gudföräldrar kan jag inte tänka mig åt vår gullunge!

2 kommentarer:

  1. Gudförälder och moster är någonting helt galet underbart att vara =)
    Njuuuuuuut Hanna, och stort grattis!!

    Kram Magda.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Faller fortfarande en tår när jag tänker på det. Om de bara kunde bo lite närmare så hade det varit perfekt!

    SvaraRadera