3 januari 2009

Eländiga moster!

Ujujuj vad jag grät igår...dumma dumma DUMMA Hanna och Robert som envisar sig med att vägra flytta upp till Umeå! De var tvungna att åka hem igår kväll för stackars Hanna har tre (!!) tentor innan den 17 januari. Men det var inget kul att behöva säga hejdå och veta att det dröjer så länge innan vi ses igen... visserligen stortrivs jag i Umeå och vill inte flytta men sånt här får mig att nästan börja tänka om.... Det har varit så roligt att se hur Hanna har norpat åt sig Maja så fort jag ammat klart eller Maja vaknat, blir så glad i hjärtat av att se att hon är lika förälskad som jag i vår lilla trollunge. Och det var jätte härligt att se hur Robert smälte för Maja oxå och han var en stor favorit för Maja för så fort han kom så sprack hon upp i ett stort leende! Bästa gudfadern man kan tänka sig! =)

I morses for även Andreas och Felix hem, känns lite konstigt att inte ha honom nära och han sörjde över att inte få träffa lillskruttan på en hel vecka. Men jag är verkligen glad för att jag bestämde mig för att stanna här ett tag, njuter av att vara nära mormor och morfar och se hur glada de är i Maja. Men liite gruvsamt är det hur det ska gå på tåget upp med all packning...och hoppas innerligt att inte Maja för för sig att skrika och ha sig på natten...

Har varit på stan med mamma idag och det var på nåder jag fick dra vagnen några hundra meter, det var minsann mormors flicka så då var det ju hon som skulle styra vagnen! =) Det bjuder jag så gärna på.

3 kommentarer:

  1. Jo visst är det många stunder man tycker lite lagom lätt " illa" om syskon och familjer som inte inser hur ljuvligt norrland är och envist bor kvar i den där västra götalands regionen ;)
    Men samtidigt, är det väl tur att vi har kvar dom där nere så vi har några att fara o hälsa på...eller?!

    Åhh, jag vill också få se stolta mormor & morfar till Maja!! Visst fotar du mycket?!

    Puss o Kram!!

    SvaraRadera
  2. Ja, tycker vi inleder en massiv övertalningskampanj mot den Troliska och Sörenssonska familjerna att de ska flytta norrut! =)
    Självklart fotar jag i mängder, men glömde min kamerasladd hemma så bilderna kommer in i bloggen först när jag kommit hem.

    Puss!

    SvaraRadera
  3. Hemresan kommer att gå hur bra som helst för dig!! Tar det många timmar? Jag o barnen far ner till Götet på torsd o är birta en vecka, ses efter det? Kram

    SvaraRadera