16 januari 2009

Joller

Just nu ligger den yngste i familjen på golvet och pratar för fullt med sina leksaker i babygymet. Lyckliga tjut varvas med mjukt "prat" och något som närmast kan likna med hostningar, hon hostar inte egentligen utan det är ljud hon har för sig bara när hon är riktigt glad och exalterad.

Jag och Maja har haft en härlig dag, först så trotsade vi kylan (-20 grader!!) och gick en långpromenad med Felix, Anette och Casper. Maja var så vansinnigt mycket nedbäddad att det var knappt hon syntes, men det behövdes för när vi kom in var hon precis lagom varm. Det är tur att vi har så mycket fint stickat i ull så att lillan kan hålla sig varm. Men det krävdes sina lager, underst i vagnen hade vi ett vanligt fårskinn och sedan en fårskinnsåkpåse över där lillan låg, sedan hade jag en tjock fleecefilt över allting och två små tunna fleecefiltar som jag formade som en strut runt Majas huvud för att varmluften skulle stanna kvar så att de små kinderna inte skulle bli köldskadade. På Maja, förutom de vanliga kläderna, hade hon gammelmormors fina (och på tok för stora än så länge) stickade kofta, dubbla mössor, mormors varma stickade vantar fodrade i fleece och dubbla ullsockar, och så overallen så klart. Huga, bor vi verkligen i rätt ände av landet??! =)
Efter promenaden tog vi bussen till den Sundholmska lägenheten för att beskåda det ljuvligt söta nytillskottet Julian. Jag hade med mig kameran och hade tänkt fota...dessvärre glömdes det bort så vill ni titta på underverket gå in på Sundholms bloggen.


Ja...vad skriver man för kommentar till den här bilden?? Monstret Maja?!


Det tröttar på att vara farligt monster... =)

Nej, nu tycker Maja att det får vara färdig bloggat för den här gången, hon har sitt "kom och se mig mamma!" gnölet och då är det bäst att lyda! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar