20 januari 2009

Gäsp....

Jag är alldeles tom i skallen av trötthet, det har uppstått ett nytt problem på nätterna som det inte går att skylla Maja för. Hon vaknar sällan eller aldrig varje timme längre utan varannan eller vartredje, fortfarande ganska ofta med andra ord men om jag hade fått sova mellan amningarna hade jag ändå orkat. Problemet är dock att jag inte kan sova, vare sig Maja sover eller inte. Jag ligger och vänder och vrider mig till förbannelse och när jag tillslut lyckas somna blir det ofta samtidigt som Maja vaknar och vill ha mat... Jag förstår inte varför jag inte kan koppla av när Maja är i närheten, enda gångerna jag får sova gott är när Andreas är ledig och tar henne. Då stoppar jag in öronproppar och stänger dörren om mig, och då sover jag som en stock utan problem!
Jag blir alldeles håglös och gråtfärdig av all trötthet, just nu känns det fullständigt hopplöst för det spelar ju ingen roll om Maja börjar sova längre och bättre om jag i alla fall inte kan sova! *Suck*

Det är övning med Snowflake Singers ikväll, förra veckan jobbade Andreas och Maja var klängig och gnällig och jag var utslut så då orkade jag inte gå. Ikväll måste jag gå för att inte hamna efter med en gång. Jag älskar verkligen min kör men just nu känns det mest jobbigt att det är en kör som tar så otroligt mycket tid. Det som jag har tyckt var det roligaste med kören tidigare att den är så seriös, hela tiden jobbar framåt och utvecklas, det känns nu som ett tungt krav... INte kul alls! Jag vill ju VERKLIGEN inte sluta!!! Men, jag får gå ikväll och några gånger till och känna efter hur det känns, om jag orkar härda ut ett tag till så får vi hoppas på att det ska gå lite lättare igen sen.

Jag borde även rycka lite här hemma idag med, jag får så dåligt samvete över att det bara är Andreas som ser till att vårt hem inte gror igen fullständigt. Allt julpynt står till exempel fortfarande på mitt skrivbord i väntan på att bli nedplockat i sina lådor... och jag måste städa i skafferiet snart för det är helt omöjligt att hitta saker, sen är det ett absolut måste att avfrosta frysen för det blev (pinsamt nog) inte gjort förra året.

Det är bara att inse, idag är en sucka, pusta och gnälla dag!

2 kommentarer:

  1. Har du provat att Maja sover i ett rum o du i ett annat?
    Ha så kul på kören! :)

    SvaraRadera
  2. Det är lite suck o stön här nere också.. Jag är toktrött och vill bara sova, sen blir man INTE smalare utav att vara här =/ och tillsist längtar jag så efter Christian att jag helst bara vill ställa mig på golvet och skrika som en hemsk fjortis!! (huga)

    Puss o Kram!

    SvaraRadera