4 januari 2009

Tacksam

Vilken nåd det är att få vara Majas mamma, att få vara den som ska följa henne genom livet. Det finns ett bibelord som mamma haft som ledord i många herrans år, "gläd er i Herren alltid". Det har inte alltid varit så lätt att göra när livet varit svårt, men idag är allt bara en stor glädje. Så fantastiskt att jag har den bästa mannen man kan tänka sig och den mest ljuvliga lilla dottern.

Vi var i kyrkan idag och jag fick visa upp vår lilla pärla. Stolt som aldrig förr och med ett lyckligt leende stod jag på kyrktorget och tog emot alla grattulationer och lyckönskningar. Vilken känsla det var att stå där med Maja i famnen, så stort.
Tänk att det blev så här bra ändå, det hade jag aldrig vågat hoppas på för några år sedan när jag kämpade med depression och andra jobbigheter... Just därför känns det extra roligt att få komma till min hemförsamling där alla känner mig (de allra flesta i alla fall) och vet hur resan hit sett ut. Så många som har bett för mig när det har varit tufft, vilken glädje att nu få visa att bönerna blivit hörda och besvarade. Jag har fått tusenfallt mer än jag någonsin kunnat drömma om. Gud är god!

Mamma och pappa har goda vänner som varit missionärer i Nepal och när de var här på fika berättade de att Maja betyder kärlek på nepali. Så fint, och så sant för Maja är verkligen vår kärlek.

2 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att du hade dig en trevlig och mysig stund på kyrktorget =)
    Vi saknar er här hemma och längtar efter er...

    Träffar du de mina, så kan du väl krama dom från mig!

    Puss puss.

    SvaraRadera
  2. Klart att jag vill träffa er innan jag far ner över...
    Men nu verkar det dessvärre som att du nog inte kommer vilja träffa mig innan jag far..
    Christian ligger nämligen här hemma och är allt annat än fräsch =/ Vill det sig riktigt illa har han nog åkt på samma skit som Tord.

    Men vi kan väl höras via luren när du är hemma igen!?

    Jag är än så länge frisk... så jag skickar över både en puss o kram =)

    SvaraRadera