26 januari 2009

Hungrig vovve

Felix har sedan en tid stått på en strikt diet för att gå ner lite och detta är sannerligen inte poppis! Vi har bytt foder, och det i sig har han inget emot, men portionerna är inte lika stora som han skulle önska. Igår hittade jag honom i arbetsrummet sittandes intill säcken med mat (den hade blivit kvar mitt på golvet efter att jag fyllt på hans matburk) och såg olycklig och hungrig ut som han bara kunde! Stackars lillskrutten! Men vi gör helt rätt, sedan vi ändrat hans mat och börjat gå riktiga långpromenader med honom varje dag så har han blivit mycket piggare och gladare. Vi har fått tillbaka vår pigga och lekfulla vovve igen.


Felix försöker vinna sympatier...


Men ger upp efter en stund


Maja är fullt fokuserad på pappa

Maja gör nya upptäckter mest varje dag nu, hon greppar om leksaker mycket mera kontrollerat och för dem mot munnen. Och hon har blivit jätte stark i musklerna och har fått en helt annan stabilitet i kroppen. Favoritsysslan för tillfället är att stå upp i vårt knä och stampa med fötterna.
En utveckling som inte är fullt lika behaglig för moderns del är att hon sover sämre igen. Hon går sällan eller aldrig med på att sova i vagnen längre och hon sover kortare stunder än tidigare. Vissa dagar känner jag mig bara som en zombie som stapplar omkring här hemma. Fast jag har en fantastisk man som hjälper mig så mcket han bara kan. Så fort han kommer hem från jobbet tar han henne och när han är ledig får jag ordentliga sovmornar, ljuvligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar