8 januari 2009

Hemfärd

Då var det snart dax för resan norrut...jag har så dubbla känslor. Ena delen av mig vill bara storgråta och stanna kvar här hos mamma och pappa medans den andra delen längtar som en tok efter att få komma hem till Andreas och Felix. På tal om vår lilla pälsboll, jag glömde att berätta om hans lilla äventyr på nyårsafton. Han lyckades smita ut ur huset när Joppe skulle hämta en grej i bilen och gott och väl 20 minuter senare ringer en kompis till Joppe hit. "Jag har hittat en hund här utanför ert hus, vet ni vems den kan vara??" Ingen aaaning sa mamma först men sen börjar hon titta sig omkring och inser att hon inte sett Felix på ett tag och frågar om hunden är brun. Jodå, nog var han brun alltid! När de kom in med honom berätta de att Felix hade stått mitt på gatan och så fort de stannat bilen och öppnat dörren så hoppade Felix rakt in i och upp i knät på en av killarna!! Den stackarn hade blivit olycklig av att vara alldeles ensam ute så han blev överlycklig när det äntligen kom några människor som kunde rädda honom. Knäppa hund! =)

Idag har jag och Maja varit på Vadsboskolan och fikat med mamma. Hon ville att vi skulle komma dit så hon kunde få visa upp sitt lilla barnbarn och det ställde jag så gärna upp på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar