19 januari 2009

Dagens eskapader

Idag har jag och Maja varit på stan och shoppat, nu har jag allt jag behöver till inbjudningskorten till Majas dop vi ska ha i april. De kommer bli såå fina! =) Sen har jag köpt lite kläder till Maja också, hon växer så det knakar och hon har en del luckor i garderoben i storlek 62 så det inhandlades några bodys, pjamas och en söt jeansklänning.

Majas utveckling går med raska steg framåt, sedan en dryg vecka kan hon ställa sig upp helt med egen benkraft! Naturligtvis måste hon hålla i mina händer och få mycket hjälp med balansen, men när hon sitter i mitt knä och vi håller varann i händerna så trycker hon ifrån men benen och tjopp så står hon upp! Jag blir så omåttligt stolt över min duktiga tjej! (ehum, vår tjej...=))

Jag har fått ett bekymmer på halsen...min förlovningsring har blivit för stor. =( Jag är 13 kg lättare nu än innan jag blev gravid med Maja och det i sig är ju sannerligen inget bekymmer! Jag njuter av att inte vara en tjockis längre, fast målet är att fortsätta neråt en sisådär 10 kg till. Men att behöva ta in ringen kostar ju en slant och det känns dumt att ta in den nu och så kanske måsta ta in den igen om ett halvår/år för att jag (förhoppningsvis) har gått ner ytterligare... Jaja, ska väl inte klaga men det är lite läskigt att den sitter så löst på fingret, vilken mardröm det hade varit om jag skulle tappa den!!

2 kommentarer:

  1. Grattis till viktnedgångn! Häng ringenrunt halsen så länge.

    SvaraRadera
  2. Hälsar samma som Familjen Hoke!
    Grattis till de bekymmret ;-)

    SvaraRadera