16 januari 2009

Sov lilla vän sov...

Sitter och rullar Majas vagn fram och tillbaka just nu och kan lika gärna blogga av mig lite medans jag hoppas på att min lilla trollunge ska somna.

Det har varit en särdeles produktiv dag idag, jag har tvättat, städat i Majas garderob, lagat två storkok mat, bakat muffins och kladdkakerutor och gått en långpromenad med Felix. Inte vet jag vart jag har fått all energi ifrån??! Eller ja...energi och energi, jag har tagit mig energi för att jag har behövt få allt gjort. Ändå är det så många fler saker som hänger över mig just nu, skulle behöva göra en storstädning i lägenheten, röja upp i skafferiet så att det går att hitta det man behöver utan att riva ut allting först och allt julpynt står fortfarande på mitt skrivbord och väntar på att bli nedpackade i lådan. *pust* Jag tycker att jag har fullt upp bara med att göra det allra nödvändigaste som att ta hand om Maja, Felix och mig själv på dagarna. Vilken dröm det hade varit om man var rik så att man kunde ha någon som kom ett par gånger i veckan och skötte städ och tvätt... Fast jag ska ju inte klaga, min gubbe är fantastisk på att hjälpa till här hemma.
Men, det hade inte gjort något om lillskruttan fick för sig att sova lite mer på natten än vad hon gör just nu, att gå runt och vara trött hela tiden sliter på både kropp och själ. Känner att jag inte är så "go och glad" jag önskade jag var, det är för ofta jag bara sitter i soffan och suckar när Andreas kommer hem, hur kul välkomnande är det?!
Fast, när allt kommer till kritan så är det ändå så att jag aldrig varit lyckligare än jag är nu! Livet är fantastiskt för att Maja är fantastisk! Vilken nåd att få bli mor! Och att få bli det till en sån fulländad liten tjej dessutom, stoltheten vet inga gränser.


Lyckan är en liten Maja
Nej, nu har Maja somnat sedan några minuter, ska passa på att kasta mig i säng medans jag får ha den för mig själv! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar