27 januari 2009

Toppendag!

Jag har haft en helt fantastisk dag idag! =) Mycket bättre än vad jag hade vågat hoppas på med tanke på att Maja behagade att vakna en gång i timmen i natt. När väckarklockan ringde var jag helt tom i skallen och hade absolut ingen lust att gå upp! Men eftersom jag och Maja skulle tillsammans med Elina och Julian gå på babymassage var det bara att masa sig upp och starta dagen.
När jag kom till Carlskyrkan och kom in i rummet där vi skulle ha kursen blev jag så glad. Det var så fint ordnat. Levande ljus som brann och en liten konstgjord öppenspis som gav ifrån sig ett härligt sken samtidigt som lugn musik spelades. Det var en sån rogivande och skön miljö. Maja gillade massagen skarpt, hon blev alldeles tyst och lugn vilket smittade av på mig. Efteråt fikade vi och pratade om allt mellan himmel och jord. Åh, vad jag längtar tills nästa tisdag igen!!
Jag ska ha en massagestund med Maja nu ikväll igen, har tänkt att få in det som en rutin innan jag nattar henne för att få henne att slappna av bättre och förhoppningsvis sova lite längre stunder.

När jag kom hem ville jag inget hellre än att bara däcka i soffan, men det tordes jag inte för då hade jag aldrig tagit mig därifrån och orkat ta mig iväg till kören ikväll. Så det var bara till att hålla ångan uppe med lite pyssel här hemma och övning på mina stämmor.
Kom hem nu för en halvtimme sedan och gissa om jag är trött nu??! Men det är en bra och skön trötthet, det borde inte vara så svårt att slappna av och somna ikväll som det kan vara andra kvällar...

Jag är såå glad ikväll, det känns som om det var länge sedan jag hade en så här härlig dag! =)

1 kommentar:

  1. Ååh, vad jag blir avundssjuk!! Skulle så gärna följa med er på babymassage! Nåja, jag får nöja mig med mammorna och bebisarna i Jönköping... Kram!

    SvaraRadera