15 augusti 2007

Tisdagens bravader

Igår hade vi en riktigt härlig slappar dag jag, mamma och pappa. Vi for ut till Barken och njöt av det fina vädret och av lugnet. Pappa kloppte gräset medans jag och mamma satt och myste i hamocken, eller ja, myste vet jag inte för jag höll på att bli GALEN på alla mygg, flugor och andra onda varelser. Tillslut gjorde jag ett eget lite "tält" till mig själv av myggnät, funkade jätte bra! =) Fast får väl erkänna att jag har varit snyggare... *skratt*


Pappa klippte gräset och mamma flyttade undan trädgårdsmöblerna... Min mor e allt bra stark hon! Eller så har vi kanske ganska lätta möbler... ;)

När jag gick runt med kameran i högsta hugg för att hitta nåt fint att fota, sätter sig en nässelfjäril mitt framför näsan på mig och jag fick till några tjusiga kort, eller vad sägs? Är grymt kul att äntligen ha en kamera som tar fina närbilder, som jag har längtat!! Fast det är bara att erkänna sig besegrad av syrran iaf. Trodde jag skulle kunna hålla jämna steg med henne nu när jag har en bättre kamera än henne, men vi fotade samma objekt hon o jag med min kamera och gissa vilket kort som blev finast perspektiv och ljus på..?? Inte var det då mitt kort iaf... *mutter* Är ännu mer peppad att gå en fotokurs nu!!

Efter att ha suttit och blivit varma så for vi till Lilla Mosand för att bada och nu var det BRA mycket varmare än gårdagen. Och som en repris på gårdagen badade Felix som en blådåre och hade hur kul som helst!
Jag var liite nervös när vi var där för förra året när Felix badade där fick han massvis med sand i ögonen och det blev ilfart till veterinären och det visade sig att han hade fått hål på hornhinnan. =( Men den här gånger gick det fint, vi höll ordentlig koll på att han inte skulle rulla sig i sanden och Felix var ju dessutom mer intreserad av att vara i vattnet. =)

Kvällen spenderade jag och syster yster med att massera varandra och "pilla" varann i håret, det måste vara det absolut bästa som finns. Och ingen är så duktig på att "pilla" i håret som min Hanna. Sen slog vi våra kloka konstnärs huvuden ihop och knåpade ihop ett fint grattis kort till Uffe och Gunilla som gifter sig på lördag. Så synd att jag hunnit åka hem då, för det hade varit väldigt kul att få gratta personligen istället. Men får nöja mig med att få skicka kortet, och det är inte vilket kort som helst, det kommer vara det snyggaste av dem alla!! Min syster är sjukt duktig på att komma på och göra fina kort och jag tror vi kompletterar varann rätt så bra med så slutresultatet blev strålande. *stolt*
Kan ju inte lägga upp det här än men efter lördag kan jag lägga upp bilderna på det ;)

Nu sitter jag här och väntar på att mamma ska sluta jobbet och att pappa ska komma hem från sina ärenden. Felix punktmarkerar mig just nu för han har sett på när jag packade innan och han måste ju se till att jag inte åker ifrån honom. Lilla gubben!
Snart blir det färd till Skövde för att gå på lite inredningsbutiker och se om jag kan hitta ett snyggt nyckelskåp och efter det blir det tågfärd hemmåt. Saknar ju min älskling massvis, men det känns ändå, som vanligt, vemodigt att lämna familjen. Det är inte jätte kul att ha 80 mil hem... Men sånt är livet och jag har ju satt mig i den sitsen alldeles själv!

2 kommentarer:

  1. Jo du, visst brukar det kunna kännas vemodigt att resa ifrån familjen...
    Jag tycker det är fruktansvärt just nu när jag ska måsta lämna mina familjer här hemma i umeå för flytt ner till helsingborg!
    Jepps, har kommit in på skola och kör ner flyttlasset nu på lördag morgon...så mycket med all umgängestid vi skulle ha i höst ;p
    Kram Magda.

    SvaraRadera
  2. Hur gick det, har du kommit iväg på en fotokurs än?

    Hälsningar

    Robert

    SvaraRadera