22 augusti 2007

En dag i stallet

Jag och Felix var med Linda till stallet igår. Det är inte klokt vad lycklig man kan bli av att få lite stall-lukt i näsan! =) Felix verkar äntligen ha lärt sig att vara lite lugnare kring hästarna och ha aningens mer respekt för dem. Det är ju ingen höjdare att springa sick sack mellan hovarna när man är en liiiten vovve. Det var bara när vi skulle hämta ut Fergus ur beteshagen som Felix fick fnatt och for som ett jehu mot hästarna! Tur att det är lugna och stabila hästar *skratt*

Det är verkligen kul att se Felix kuta runt och trivas som fisken i vattnet, men jag förstår mig inte riktigt på honom. Han är reserverad och lite små rädd för grannens Riesenschnauzer för att han är så stor, men är inte alls lika rädd för hästarna... Knäppa hund! =)
Vi gick på en promenad ut medhamnen i Täfteå och Fergus njöt i fulla drag av att få beta runt som han ville. Och lilla Felix flämtade i värmen.

Felix med Fergus och Nettan

De två gräsätarna! *skratt*
Det är jätte fint väder ute idag igen och jag ska försöka ta mig ut och njuta av solen, får se om jag orkar med det bara... För de senaste 3-4 dagarna har jag haft migrän, framförallt på kvällarna och mornar fram till lunch. Och det är så pass illa att jag kräks för att huvudet spränger så.. =( Börjar bli rätt less det nu, kanske man skulle ta och gå till vårdcentraler för att kolla upp det och kanske få nån medicin för det.
























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar