14 oktober 2010

Vi har vinter och snö - i OKTOBER??!

Den barnsliga Saran i mig ljublar idag - DET SNÖAR!! Den mer förståndige och gnälliga Saran tycker dock att den kommer alldeles för tidigt och bara kommer att sluta i slask och tråk, dessutom blåser det halv storm ute så behagligt är det inte. Men ändå, första SNÖN! Det går inte att låta bli att inte bli glad!

Maja blev väldigt fundersam och skeptisk dock, det började med några små, små flingor som knappt märktes och så långt var allt gott. Men sedan kom det stora kalla flingor som hade mage att landa på hennes nya overol och flickan blev dödssur! Haha! Tur för henne att hon ska ha pyttegympa (är inte det det gulligaste ord du nånsin hört?) så hon kommer slippa vara ute i snöstormen idag.

Det vär inte mcyket till snöflingor till en början. Tänkte att det lär ju sluta nör som helst och skyndade mig upp med mobilen för att dokumentera.
Men istället tilltog det, och jag kände mig manad att dokumentera en gång till  =)
Vem kan låta bli att bli glad och känna hur det spritter i kroppen av den första snön? Inte jag i alla fall!
Väl hemma igen i skydd från snålblåsten började det fullständigt VRÄKA ner!
Och då måste ju även det förevigas. Den första snön ÄR faktiskt speciell!
Men nu så här tre timmar efter att det började snöa och det inte visar några som helst tecken på att avta börjar min förtjusining övergå i suckar. Slask och att vara hundägare är en sisådär kul kombination.


1 kommentar:

  1. Visst ÄR det för tidigt för snö??! Den lär i och för sig försvinna ganska snabbt, men ändå! Hurvas!

    Visst är det jag som har tagit bilden på länken. Tog den i Gamla stan i höstas. Jag tror på ALLT du säger, så passa på att lura i mig något rejält tokigt! ;)

    SvaraRadera