15 oktober 2010

Jackpot!

Jag var inte ensam om att vilja göra ett och annat fynd på lekbiten idag. Kön in i butiken var ett skämt! Hade behövt stå och vänta i gott och väl ett par timmar för att ens komma in i butiken. Nej tack!

Jag gick till Nordea istället för att växla in alla småpengar vi sparat i en burk. Och då hände något väldigt konstigt.
Jag hade kontrollräknat allt innan och visste att det var på öret 440 kronor. Jag tömmer hela burken i apparaten och ser hur räkneverket börjar ticka. Men det fortsätter att ticka och ticka, långt över den summa som jag stoppat i. Räkna fel på några kronor är ju inget konstigt men att ha en felmarginal på 105 kr?? Nää, så dålig är inte ens jag på att räkna. Nog för att jag gärna tar emot några extra slantar men ärlighet varar längst och jag vinkar till mig en ur personalen. Talar om att jag VET att jag lagt i 440 kr men på kvittot står det 545 kr och att det inte känns helt ok att ta emot alla de extra pengarna. Men då ler hon bara och säger att det är det som står på kvittot som gäller, se det som en jackpot. Och vem är jag att säga emot och klaga? Jag tackade så mycket och gick lycklig därifrån!



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: