29 oktober 2010

Vindarna vänder

Det har varit en spännande och nervig dag idag. Jag visste inte hur lång tid det skulle ta att ta sig från dagis till jobbet, och hysteriskt lagd som jag är och livrädd att komma försent första dagen, satt jag på en stol och väntade på Tegssjukhem 40 minuter före uttalad tid. 40 långa minuter att bli ännu mer nervös på. Bra Sara, bra! Men mötet med min nya chef gav mig en riktigt bra magkänsla, tror att vi kommer att kunna trivas fin fint med varann. Jobbmässigt blir det både lite nytt och lite gammalt och trots att jag först kanske inte jublade över att hamna tillbaka till äldreomsorgen igen så känns det helt annorlunda nu. Det blir en spännande utmaning jag ser fram emot.

Det är så många stenar som fallit från mitt bröst genom allt detta, och fallit från Andreas oxå förstås. Vi har varit så less och trött på all kamp och strid. Men idag har vi firat med god middag och popcorn framför Doobidoo och Skavlan och haft en tvättäkta mysfredag!

Nu har vinden vänt. Jag känner det! I helgen blir det hejdundrandes tvåårskalas med alla våra vänner, till veckan nya utmaningar på jobbet och helgen efter det drar jag och Andreas på lyxweekend till Stockholm och ska skämma bort oss till max.
Ja sannerligen, nu har vi vinden i ryggen igen. Halleluja och tack Jesus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar