28 oktober 2010

Fler som fick en raket i häcken?

Hoppsan så fort det gick att få ett nytt jobb bara det blev klart att jag skulle få gå hemma med lön i väntan på min nya placering. En tillfällighet? Inte vet jag, men skönt är det i alla fall. Om än lite läskigt med en ny arbetsplats med nya rutiner att lära sig och nya kollegor att lära känna. Imorgon blir det en träff med nya chefen. Nojjar lite inför det just nu, men det är en typisk Saragrej. Jag oroar mig alltig massor när jag står inför något nytt och målar upp det ena senariot värre än det andra. Jag verkar aldrig lära mig på den punkten heller, för jag VET ju av erfarenhet att det alltid brukar gå bra. Men det spelar ingen roll, det hör till att vara nervös, ha ångest och pirr i magen. Om det inte vore så vore jag inte mig själv. Istället pepprar jag mig själv med posetiva tankar om att det kommer att gå jätte bra och att jag kommer att trivas toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar