14 oktober 2010

Lista

Jag befinner mig i lite av en ett chocktillstånd just nu. Och detta inte på grund av att det snöar i mitten av oktober, utanför att jag snart är mor till en två åring?! NÄR blev min lilla bäbis så stor? Men dagen närmar sig med stormsteg och vi börjar planera för kalas. Jag som hade sagt att förra årets kalas var ett undantag, på ettårskalaset ska man slå på stort och göra ett bamsekalas. Men sen kan man väl ta det lite lugn och inte behöva göra det så hemskandes stort. Men det sket sig skulle man kunna säga. =) När jag listat upp dem som vi ville bjuda blev det visst rätt så många ändå...hoppsan! Fast, snacka om ett fanstastiskt bekymmer, vi har för många goa vänner! :D Men ett har jag lyckats med i alla fall och det är att begränsa oss till att bara bjuda barnfamiljer (till skillnad från förra året..) för det är ju faktiskt ett BARNkalas.

Det har kommit lite önskemål från olika håll om tips på vad Maja önskar sig. Jag vill bara få sagt att det är present nog att ni vill komma! Fast jag vet ju hur jag själv funkar, man vill ha något litet med sig så därför kommer det en lista på några olika saker som Maja skulle bli glad för.

MAJAS ÖNSKELISTA

  • Pussel - hon har nyss upptäckt att det är jätte roligt att passa ihop de olika bitarna. Än så länge är det bara knopppussel hon har tålamod med, men lite nya utmaningar är ju aldrig fel!

  • Kläder stl 92 - mjuka och goa "dagiskläder". Helst inga luvor på tröjorna då de bara korvar sig under alla vinterkläder.

  • Duplo

  • Små djur - allt ifrån bondgårdsdjur till vilda djur, spelar ingen roll

  • Bok om arbetsfordon - Har ju tidigare berättat om hennes stora intresse för traktorer, gravskopor etc. men vi behöver lära oss att alla stora fordon inte heter traktor. =) Så en bok med bilder och namn på de olika fordonen vore toppen. 

  • Traktor/grävskopa - fast en liten en.

  • Tvålkritor

  • ALLT med Lilla-My - Denna lilla filur är en jätte favorit hos Maja, hon har en pyamas med Lilla-My och den är en STOR favorit, så det spelar ingen roll vad det är för typ av pryl; gosedjur, kläder, pussel, bok, film, tavla etc.etc

  • Väska - typ handväska i lagomt format

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar