12 oktober 2010

I väntan på Elvis i Glada Hudik

Äh, fy bubblan vilken tråkig blogg det här är just nu! Det är väl ingen nyhet att jag är en periodare i det jag gör, ibland sprutar jag ur mig blogginlägg och andra stunder är det torka. Status just nu - torka. Men det är en super mycket bättre dag idag än sist jag skrev i alla fall, det är ju bra. =)

Vi har varit Majalösa sedan i söndags eftersom hon då kidnappades av hennes farmor och farfar. Hon har levt rullan och haft hur kul som helst med dem och på frågan om hon inte ville åka hem till mamma och pappa i eftermiddag var svaret solklart - NEJ! Som tur var hann hon ångra sig lagom tills innan de kom hit, det var ljuvligt när hon rusade in i famnen på mig och klängde sig fast och överröste mig med pussar. Fyy vad jag hade saknat henne!!

Just nu sitter jag bara och väntar på att klockan ska bli 21.05. Då börjar värdens härligaste och bästa program, "Elvis i glada Hudik". Det handlar om de här underbara människorna och jag skrattar och gråter och läääääängtar tills nästa år då de kommer till Umeå. Gissa om jag tänker gå och lyssna då?! :D Om ni inte redan har sett detta fantastiska program, gå in på svt play, se och må gott.

Bild lånad från Glada Hudik teaterns hemsida
Fotograf: Per Trané

2 kommentarer:

  1. Jag såg när deras (Hudikteaterns) ledare var med i SVT:s "Sommarpratarna" och blev förstås nyfiken på allt. SVT Play är lysande för oss utan TV-apparater. :) Glad att för att ditt humör har lyft sig sedan senaste inlägget.

    SvaraRadera
  2. Är det samma sorts träd på länken nedan som på bilden du kommenterade igår? Jag har tänkt "Hästkastanj", men jag gissar bara.


    http://4.bp.blogspot.com/_deFgaaMZAH0/TH9yXQ0lB_I/AAAAAAAAD8Q/9XfJeeKoYWI/s1600/_MG_9223-copy.jpg

    SvaraRadera