27 oktober 2010

Med raket i häcken

Ni kan inte ana vad lite glada besked kan göra för humöret. Det är nästan så att jag verkligen tror att det är någon som blandat ihop en Sobril-och koffeincoctail och fått i mig det i smyg. ;-)

Till en början yrde jag bara runt runt i lägenheten och var så glad att jag inte visste vart jag skulle göra av mig själv. Men efter ett antal samtal till några nära och kära med den goda nyheten så fick jag raketbränsle i häcken så det rykte om det!

Jag har stor skurat toan, dammsugit hela lägenheten och i alla små vrår man aldrig ids bry sig om att göra sig besväret att ställa sig på alla fyra. Nu var det dax för skurmoppen att jobba, och jobba fick den sannerligen göra. Sen fick hela lägenheten sig en behandling av dammtrasan. Törs INTE tala om hur svart den blev. Hu så man skäms över sin hygien ibland...

Tar mig ett break en stund och sätter mig i soffan med min löjligt stora GIGANTISKA "viktigapapperochannatsmåttochgåttmanvillsparapåhög" som bara växer och växer i facket och skapar ångest för att man a l d r i g tar sig för att sortera den. Men nu sitter allt i sina pärmar och mappar. Skönt som bara den.

Sen har köket fått sig en rejäl genomgång med rengöring av spis plus fläkt, torkning av dörrar, skåp och lister samt en välbehövlig rensning av kylen. Utöver detta har jag städat i garderoben i hallen och burit ut en hel del i förrådet och slängt en del annat.

Just det, jag har ju tagit hand om vår monstertvätt med. Vikt ihop allt som var torrt på sträcket och kört tre maskiner till. Sen har jag ju även åstadkommit två satser (laktosfria till kära Milla) chokladbollar.

Men nu höll jag alldeles på att glömma! Rensningen på mitt skrivbord. Det gick knappt skönja att det fanns ett bord under alla prylar ens. Men nu skulle ni bara veta hur snyggt det ser ut.

Jo, en produktiv dag skulle man kunna säga. :-) imorgon ska vi på utvecklingssamtal på dagis. Spännande att höra vad de har att säga om Maja.

Nu är jag så trött att ögonen går i kors och tankarna bara virrar runt i huvudet utan någon som helst struktur. Kanske dax att avsluta dagen?

Natti natti


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar