22 oktober 2011

Vad önskar du dig när du fyller år?

På vägen hem från förskolan försökte jag få Maja att säga vad hon önskar sig, nu när födelsedagen närmar sig med stormsteg.

Jag: Vad skulle du vilja att det ska vara i dina paket?

En stunds fundering.

Maja: Jag vet inte.

Jag: Jo men nog finns det väl nånting du skulle vilja ha och längtar efter. Tänk efter.

Lång tanke paus.

Maja: Ett äpple!!!Jag tyckte det lät en aning torftigt med bara ett äpple i paketet och fortsatte luska.

Jag: Aha! Och vad önskar du dig mer då?

Maja: En apelsiiin!!Jag skrattar gott och känner mig besegrad, men ack så stolt att hon inte suktar efter mängder med prylar. Men det kom faktiskt ett ytterligare önskemål efter en liten stund.

Maja: Jag vill ha en lika samma jåsa bil som pappa, men en sån häj liten. (Måttar upp med fingrarna att den ska vara lika liten som en vanlig småbil.)

Jag: (Kväver ett skratt) Är du säker på att pappas bil är rosa? (Andreas i en rosa bil? Hahaha! Never gonna happen, ever!! ;) )

Maja: Jaa-a! Det där med färger är klurigt, ena dagen har hon stenkoll och nästa inte fullt lika stor koll... ;)

Till sist avslutar Maja med att säga att hon väldigt gärna vill ha egna låtsaspengar. Tror jag återkommer med några kompletteringar till önskelistan senare. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar