31 oktober 2011

Kalaset

Maja har haft den bästa av dagar och var SÅ nöjd med allt! Hon har strålat som en sol och stortrivts med all uppmärksamhet. På dagis möttes hon av bästis E som ropade "Grattis Maja!" och på storsamlingen blev hon firad med pompa och ståt. Dagen på dagis blev rätt kort, direkt efter lunchvilan dök farmor och farfar upp för att hämta henne. Lyckotjut och glädjedans!

Samtidigt var jag hemma och förberedde för födelsedagskalaset och la sista handen på tårtan. Klicka gärna på den så syns detaljerna lite bättre, dessvärre syns då även skavankerna. Men det bjuder jag på! Jag känner mig nöjd, och viktigast av allt, Maja ÄLSKADE den!

Konstverket. Blir spännande att jämföra den här med dekorationerna som kommer från Johanna till barnkalaset på lördag. Haha! =)

Ny shoppad duk och tårtan gick åt.

(En bild säger mer än tusen ord)

Hon är en fena på att få upp paket minsann!

Den här färska treåringen har så många älskade släktingar som bor rysligt långt bort och därför inte kan komma på några kalas. Sorgligt nog. Men det här får bli det näst bästa - en liten film med glimtar från tårtan och paketöppningen. Varsågod!




Nu sover flickan som en klubbad säl. Tidigare ikväll gick ögonen i kors på henne, och jag tror att hon somnade innan huvudet landade på kudden... Det kostar på att fylla år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar