31 oktober 2011

Jag ä stoj nu!



"Ha den äran idag på DIN födelsedag!
Vi hyllar DIG idag, det är DIN dag idag.

Du får tårtans största bit och vi önskar god aptit,
du får vila dig en dag ifrån ditt slit.
Du är värd en egen sång, många blommor i ett fång
och vi hurrar allihopa gång på gång.

Du ska veta att du är,
mycket älskad av oss här.
Du är tjejen som vi alla håller kär

Ha den äran idag på DIN födelsedag.
Vi hyllar DIG idag, det är DIN dag idag!


Tre år. Vår tjej har blivit TRE år. 

När hon föddes som trodde jag att mitt hjärta skulle brista av all kärlek jag hade till detta lilla barn. Jag trodde inte att det någonsin kunde gå att älska någon mer än jag gjorde då. DEN kärleken var den största.

Men jag kunde älska mer.
Och ännu mer, och mer, och mer, och mer, och mer, och mer.

Jag kommer ständigt på mig själv att jag förundras över hur kärleken bara kan växa och växa för varje dag som går - för varje år som går. Trots att den redan är så oändlig att det inte känns möjligt. Den är överväldigande, gränslös och kravlös. Vacker. Smärstam. För den följs av oron över att något ska hända henne.

Just idag är jag så stolt över henne att jag inte vet vart jag ska ta över. Tänk att just JAG fick den allra vackraste och finaste flickan på jorden. Kärleken till henne pulserar i bröstet och det känns som att NU går det i alla fall inte att älska henne mer. NU har jag nått toppen på hur mycket det är möjligt att älska en annan människa. Eller?

Tack käre Far för att du har älskat oss först, så att vi kan älska varandra. Tack för att du genom mitt barn lär mig mer om Din gränslösa kärlek. TACK Jesus för den största gåvan vi fått. Maja.


 Min kalasdukning gick hem. Vilken tur!

 Sugrör, till frukostmjölken? Tror att unga fröken inte skulle ha något emot att fylla år varje dag. ;)

 Hjärtformade smårgåsar är mycket godare än de gamla vanliga.

Äh, vaddå? Man kan väl inte bli snygg på ALLA foton heller?!

Så slutligen. Den högt efterlängtade APELSINEN!

En bra början på en förhoppningsvis lika bra fortsättning födelsedagen. Nu ska här städas, göras tårta, duscha(!) och festduka till i eftermiddag.

Hej svejs!

2 kommentarer:

  1. Åh vilken underbar start på en födelsedag! Så skulle jag också vilja ha det varje gång jag fyller år.
    PS. Signe har frågat hela veckan om inte Maja fyller år snart så hon får gå på kalas! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis lill-skruttan i efterskott!

    SvaraRadera