6 oktober 2011

En söndag på stan


För ett par veckor sedan hade alla kyrkor gemensamt kyrkkafe på torget. Detta kunde vi såklart inte missa så efter gudstjänsten klädde vi på oss och traskade ner till Rådhustorget och möttes av mycket folk och härlig musik.

Majan käkade bulle för glatta livet.

Om det skulle vara så att ni undrar vad jag är för en mor som inte har jacka på mitt barn vill jag först påpeka att just den här dagen värmde solen rätt bra. Men, den stora anledningen var att hon VÄGRADE att ha jackan - trots att hon erkände att hon frös en smula. Varför? 

Först lite bakgrundsfakta:
Tidigare samma vecka kom det ett paket till Maja från gammelmormor Bettan. Där i låg en alldeles bedårande klänning som hon stickat. För er som inte visste det innan, min mormor är GRYM på att sticka!! Världsbäst helt enkelt. Maja blev stormförtjust och ville ha den varje dag på dagis, men där sa jag stopp. Därför hade hon gått och längtat heeela veckan på att det skulle bli söndag så hon kunde ha sin nya fina klänning på sig till kyrkan.

Tillbaka till varför flickan vägrade att ha jacka; Det räckte inte med att hon hade fått visa upp den för alla i kyrkan, hon ville även att ALLA på torget skulle få beundra hennes klänning. Gullunge!

Ska jag vara ärlig hade jag gjort precis det samma om jag hade ägt en likadan klänning.

TACK världens bästa mormor Bettan för den fanstastiska klänningen! Och alla de andra klänningarna, och koftorna, tröjorna och mössorna! Du är FANTASTISK!!

Ps. Mormor, visst sitter den som gjuten på henne?! Men den hänger lite finare och får bättre fall när hon inte har tjocka fleesebyckor under! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar