31 oktober 2011

Fjärilar i magen

Nu är allt fixat inför den stora TREÅRSDAGEN imorgon.

Maja är förväntansfull men behåller lugnet. Hon berättar för sig själv, oss och alla andra hon möter, att hon ska fylla tre år. Att man då får ballonger, tårta och paket samt ett litet äpple eller en apelsin om man har tur.

Själv är jag pirrig så det räcker för oss båda. Åh, jag älskar födelsedagar!! Det finns ingen ände på allt jag vill pyssla och dona med. Förväntansfull inför morgondagen är bara förnamnet!


Redo för treåringens födelsedagsfrukost.

Jag har - inspirerad av Johanna-the-tårtguru - gjort dekorationer till tårtan i sockerpasta. Det är minsann inte så enkelt som man kan tro, men efter mycket slit och ett desperat SOS-samtal till proffset fick jag de tips och råd jag behövde. TACK!! Nu önskar jag bara att jag hade lika magiska fingrar som henne...så mina kreationer blev lika magnifika. :-)


I väntan på att få pryda både morgondagens och nästa veckas tårta, då blir det nämligen barnkalas! :)

Eftersom Andreas börjar jobba tidigt, tidigt på morgonen blir det tyvärr inte mycket till firande då. Tårtkalas och paket öppning blir istället på eftermiddagen då även farmor och farfar sluter upp. Men flickan bara måste ju bli lite firad ändå, så hon känner att det är hennes alldeles egen dag. Därför har jag dukat till fest - med sugrör och allt. Fyller man år så gör man!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar