16 februari 2009

Vilken härlig dag!

Den börjar med att jag får lämna över Maja till Andreas på morgonen så jag får en skön och välbehövlig sovmorgon och den fortsätter med att när jag vaknar har ett missat samtal från gulliga Sara i Jönköping och får den FANTASTISKA nyheten att hon och Tuva-Li ska upp till Umeå och vill träffas! Slå den början på dagen ni!! =) Jag blev så hjärtans glad att städningen av lägenheten som stod på tur gick som en dans.


Här är sötnosen som tillsammans med sin mor ska komma på besök! (Förlåt Sara att jag "snott" bilden från din blogg....)

På eftermiddagen hade vi Mats här på fika och samtal, det är han som ska hålla i Majas dop. Det blev en bra pratstund om föräldraskap och relationer innan vi kom in på detaljerna kring dopet. Jag är så glad för att det är just han som ska döpa Maja, det känns så rätt! En härligare och bättre präst är svårt att hitta...

Ikväll har jag och Andreas lyxat, vi var så hungrig men kändes oss lat och bestämde oss för att gå ner på grillen och äta varsitt skrovmål. Ojoj så gott det var!!

Det var min dag det, inte så illa va? Jag mår så gott och jag är så lyckligt lottad som har det så bra. Jag är så tacksam för min lilla familj, våra släktingar och inte minst våra fantastiska vänner. Rikare än så här kan det inte vara möjligt att bli?!

2 kommentarer:

  1. Åhh så skönt för dig med en sådan toppen dag =)
    Långväga besök är alltid trevliga, vi får ett från ö-vik i kväll.
    Men först ska jag köra ett par träningspass!

    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Hihi, det var ett välbekant ansikte! Och vad roligt att du blev så glad att vi ska komma! Vi är också väldigt peppade, tänk att få träffa Maja live och inte bara på bloggen! :) Kram så länge!

    SvaraRadera