25 februari 2009

Synd om mig!!

Det dunkar av smärta i min fot och det svider som bara den... Jag skulle koka upp Majas nappflaskor ikväll och hade lite bråttom för jag gjorde det i pausen på Greys Anatomy. I all hast råkade jag hälla skållhett vatten på foten. Ont som bara den gjorde det och när jag tog av sockan hade huden fastnat i den så jag är alldeles skinnflådd på foten. Det är visserligen inget jätte stort sår, ungefär som en femkrona och det ser inte så mycket ut för världen, men huuu det är inte skönt! Jag blir alltid så ynklig när jag har ont, vill bara grina!

Söta Andreas ringde först till sjukvårdsupplysningen för att höra hur man skulle lägga om det och han har lovat att stiga upp tidigt imorgon innan han börjar jobba och ska köpa speciella kompresser på apoteket till mig. Dessutom kommer han hem på rasten och går med Felix så jag slipper plåga mig själv med att sätta på en socka och sko på foten.

Som om inte det vore nog så har jag mensvärk, eller det är inte vanlig mensvärk, jag har varit på mödravården idag och satt in en hormonspiral och det molar i livmodern.

Som sagt, stackars, stackars, stackars lilla ynkliga Sara!!

2 kommentarer:

  1. Usch, det var mycket på en gång! :( Det är först när man blir tillfälligt handikappad som man inser hur beroende man är av varenda liten del i kroppen! Känner igen det där med att bara vilja gråta när det molar och sticker och svider, det är verkligen deprimerande. Och då SKA man tycka synd om sig själv! Hoppas du snart är piggare!!

    SvaraRadera
  2. Åhhh, gumman!!
    Skit också att min tid idag kör ihop sig.. Behöver ju verkligen komma och hjälpa dig lite hör jag.
    Kanske ska försöka komma på lite fika ändå?!
    Får se hur det ser ut här på jobbet..
    Kram!!

    SvaraRadera