22 februari 2009

Matglädje

Jag har ju alldeles glömt bort att berätta att Maja har blivit introducerad i matens härliga värld till hennes stora förtjusning. På grund av hennes besvärliga mage tyckte vi att smakportion av katrinplommonpuré vore en god idé. Jag hade inga större förhoppningar på att det skulle gå nåt vidare, jag hade hört så många historier om hur föräldrar fått kämpa i veckor för att få barnet att gilla konsistensen och smaken. Därför blev jag glatt överaskad när Maja med stor lust och aptit slukade allt med en förvånansvärd lätthet! Katrinplommon var grejer det! =)


Gott gotti gott gott


Mmmmm


Det här var mummsigt mamma!

Mat, mat, maaat!

Haklappen var nästan lika spännande som maten


Man har inte ätit om inte hälften av maten sitter i ansiktet.

3 kommentarer:

  1. Åhh, vad härliga foton!
    Hon börjar ju nästan få en liten dubbelhaka den där lilla godingen ;-)

    Hur ser det ut? Hinner vi ses innan ni far söderut igen!? Lite tid på stan kanske?

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Hon ser så stor ut med det där kladdet kring munnen! :) Kul att hon är så positiv också! Här kämpar vi på med en tesked morotspuré om dagen... :)

    SvaraRadera
  3. Hon har ju blivit så stor!! Jag erkänner att jag är dålig på att läsa din blogg. Lovar att jag ska bättra mig!!

    Kramar

    SvaraRadera