6 februari 2009

Någon som vill hitta på något med en uttråkad mamma??

Jag har så ont i kroppen idag, varenda muskel värker sedan långpromenaden med vagnen som plog igår! Men nu har det i alla fall slutat snöa och alla vägar är plogade så promenaderna idag ska väl inte behöva bli fullt lika jobbiga.

Vi skulle ju ha vaccinerat Maja idag, men vi fick nyss ett telefonsamtal från bvc där de sa att vår sköterska ligger hemma och är sjuk, typiskt! Fast det känns som att vi fick tillbaka helgen nu, jag hade räknat med att kvällen och morgondagen skulle gå åt att trösta en febrig Maja men det slipper vi nu. Problemet är bara att nu står jag här helt utan planer...är så sugen på att hitta på nåt kul! Men Andreas jobbar till kl 20 ikväll och då är han trött och vill bara slappa i soffan (förståerligt!) men jag då?? Jaja, det är inte synd om mig får väl försöka se om jag kan hitta på nåt skoj.

En lite bildserie på en nyvaken Maja som gosar med hennes fina snutte som Elina sytt åt henne.








Hon har inte bjudit på något skratt idag trots mamma och pappas ivriga uppmuntran till det, stackars lilla tös får aldrig en lugn stund! =) Men jag antar att det kan dröja innan det kommer än, jag tror att Maja blev lika förvånad som jag över vad som kom ur henne igår det syntes hur hon hajjade till varje gång hon skrattade och så skrattade hon ännu mera! Underbara lilla skruttunge!!

1 kommentar:

  1. Det hade jag gärna gjort, men städningen var välbehövlig. Nu ska jag bara fixa toan också, sen ska jag bege mig till centrum en liten sväng..
    Kanske jag ska ringa dig o kolla om du ska möta upp?!

    KRAM.

    SvaraRadera