5 februari 2009

Underbara skratt!

Maja kan skratta!!! Vi låg och morgonmyste som vanligt i min säng när Maja helt plötsligt började tok skratta! Jag blev så förvånad och glad. det var det allra ljuvligaste ljud ni kan tänka er, det bara bubblade ur henne och det tog aldrig slut. Jag har till och med lyckats spela in det med mobilen. Det var så underbart smittande, vi låg och skrattade tills vi kiknade båda två. Innan hade jag varit så idiotiskt trött efter att knappt ha fått sova nogot alls men allt det blev som bortblåst i all skrattyra. Hon är såå fantastisk mitt lilla gryn, ett litet mirakel.

På tal om sömnen som blir jag snart tokig! I natt ha Maja sovit helt okej, problemet är att jag inte får stopp på mitt hjärnkontor. Jag kan inte på något vis slappna av tillräkligt för att kunna somna, tankarna bara mal runt i huvudet. Jag går igenom mina stämmor i kören, planerar Majas dop, funderar på vad jag ska göra när jag vaknar, ojjar mig över Majas mage osv osv... Jag lyckades inte somna förren klockan var 05.00 imorses och fick sova till 06.00 han slumra en liten stund till efter det innan hon skulle ha mat kl 08.00 fick lämna över henne en stund till Andreas efter det och lyckades få mig lite sömn till kl 10.30 när han var tvungen att göra sig klar för jobbet. Tro inte att jag hade legat på latsidan igår så att det var för att jag inte var trött som jag inte kunde sova, nej, Andreas föräldrar var här från kl 10 till 18 och vi var på stan och handlade och for sedan på Maxi och på kvällen gick jag en kort promenad med Felix själv och strax efter att jag kommit hem ringde Anette om jag inte ville gå en promenad med henne och Casper så då blev det en timmes promenad till. Pust, vet inte vad jag ska göra åt att jag aldrig kan slappna av när jag har ansvaret för Maja, det är som att jag känner att jag måste vara redo att ta hend om henne hela tiden och när jag är trött är det som om hjärnan varvar upp sig för att jag inte ska somna. Nej, nog om mina sömn bekymmer!

Vi har varit på en riktig långpromenad med Anette och Casper idag igen, en riktig pärs blev det för det har snöat i mängder här! Prova själv att ploga dig fram med barnvagnen i dryga 1 decimeter snö i 1,5 timme! Är helt slut i kroppen nu...men det bränner många kalorier! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar