25 februari 2009

Dagens bild


Maja tränar att ligga på mage hos pappa

Det är så fantastiskt, Maja har börjat sova helt fantastiskt bra på nätterna! Hon somnar nu i regel ca kl 19.00 och sover till ca 23.00 då hon får ersättning sen hoppar hon över ett natt mål (till min stoora glädje!) och sover oftast ända tills klockan är 04.00!! Men sen blir det inte så långa pass, hon brukar vakna vid 05.30 och gråta en stund med kan somna om och vakna och få mat igen kl 07.30 och då är hon pigg som en liten lärka så då är det bara att stiga upp. Det är ljuvligt att ha fått tillbaka våra kvällar och att Maja har skaffat sig fasta rutiner. Nu vet jag precis hur hennes nätter ser ut och det ger mig mer ro och gör att jag får lättare att sova.

Hon har utökat sina materfarenheter idag, hon fick smaka lite havregröt idag och det var gott som godis tyckte Maja! Hon gapar och nästan kastar sig fram mot skeden när den kommer, en härlig syn!

Ytterligare en glad nyhet är att hennes mage börjar rätta till sig, hon är fortfarande hård men nu är hon inte lika besvärad av den och hon kan uträtta sina behov utan vår hjälp. Hemligheten tror vi är att vi har bytt märke på ersättningen och att hon fått katrinplommonpuré varje dag.

Nehej nu har jag inte tid med det här längre för Greys Anatomy börjar om bara några minuter! =)

1 kommentar:

  1. OM du hinner se det här innan hela torsdagen gått förbi.. Så ring mig!!
    Vill hemskt gärna ta en fika med dig på stan i morgon.

    Kramar.

    SvaraRadera