26 februari 2009

Inte lika ynklig idag

Tro det eller ej, men jag lever fortfarande! Efter mitt dystra blogginlägg igår kan man ju undra... =)
Kompresserna som Andreas var och köpte imorses är verkligen jätte bra, den har lindrat så pass bra att kan har kunnat ha socka på utan problem. Däremot var det ingen hit att försöka klämma ner foten i en tajt sko så när det blev dax för Felix promenad (tyckte Andreas kunde få slippa åka hem på rasten nu när jag ändå var bättre i foten) så var det bara foppatoffeln som funkade. Gick hur bra som helst, fast jag var allt en smula kall om fossingarna när jag kom in.

Jag skulle vara duktig idag och baka en jätte god fudgekaka med choklad glasyr men det gick dessvärre inget vidare... Först hade jag den alldeles för länge i ugnen så ytterkanderna vart stenhårda. Där rök halva kakan ner i soperna... sen misslyckades jag fatalt med glasyren, den ville inte stelna så det blev bara en kletig massa ovanpå. Var tvungen att styckfrysa de först innan jag kunde lägga dem i lådor. MEN, de vart i alla fall goda, alltid något! Man får väl låtsas att de ska vara kletiga och äta dem med sked så man inte kladdar ner sig fullständigt.

Det har varit en skön dag i övrigt, för en gångs skull har jag inte haft något planerat alls utan har bara varit hemma och hunnit få lite sysslor gjorda. Men det är märkligt, trots att man har en hel dag på sig att bara göra några få saker så räcker tiden ändå inte till. Jag hade så många saker som stod på min lista idag men bara hälften vart avbockade... Jaja, jag får väl vara nöjd med att jag bakat kakan, tvättat, lagat mat, gått med vovven och badat Maja. Resten får göras imorgon.

2 kommentarer:

  1. Kurs 1: KLicka på länken jag har längst upp till vänster :)

    SvaraRadera
  2. Oj, snygg bakgrund!! :) Maja har blivit utmanad av Tuva-Li! (Vet att du Sara just har antagit en liknande utmaning, men nu är det ju faktiskt Maja det gäller...:) Ta en titt på bloggen så får ni se.

    SvaraRadera