28 februari 2009

Utmanad

Maja har fått sin första utmaning av Tuva-Li, klart vi måste anta den!

1. Fyra TV program jag brukar se
Jag är inte så nogräknad vad det är på tv, så länge det rör sig och låter är jag mer än nöjd. Mamma och pappa försöker förtvivlat vända mig bort från tvn, de menar att det inte är nyttigt att se på tv när man är så liten. Pyttsan säger jag! Det är så spännande att jag, hur jag än ligger eller sitter alltid lyckas vända mig så jag får en glimt av den där fantastiska dumburken.

2. Fyra saker jag gjorde igår
¤ Hade besök av kompis Julian och vi fick massage av våra mammor
¤ Vände mig om från rygg till mage
¤ Grabbade tag i Felix päls och vägrade släppa!
¤ Var ute på promenad med mamma och Felix och jag satt upp i vagnen hela promenaden och tyckte det var jätte spännande!

3. Fyra saker jag längtar till
Det är inte helt enkelt att längta till saker när man är så liten som jag är. Jag lever bara här och nu, det som inte syns finns inte. Men det klart om jag hade kunnat längta efter något/någon skulle det nog vara mormor o morfar och moster o morbror. Tur för mig att vi snart kommer att träffas!

4. Fyra saker som står på min önskelista
¤ Att klara av att vända tillbaka från mage till rygg så jag slipper bli så arg och ledsen varje gång jag vänder mig själv, vilket för övrigt händer väldigt ofta numera.
¤ En hoppgunga tror jag skulle vara super kul
¤ Gåstol
¤ En sak som står på mammas önskelista är att jag ska lära mig äta utan att söla ner hela mig, mina kläder, stolen och mamma. Men jag har försökt tala om för henne att det kommer dröja lääänge innan jag kommer att ens försöka låta bli att kladda! =)

5. Fyra saker jag tycker om att göra
¤ Sitta upp i min matstol och kasta mina leksaker på golvet så mamma får plocka upp dem
¤ Ligga på rygg och försöka få in fötterna i munnen
¤ Sitta i mammas knä och lyssna när hon sjunger, då "sjunger" även jag och blir så glad
¤ Stå och hoppa i mammas och pappas knä

6. Fyra saker jag avskyr
¤ Att bli torkad om munnen efter att jag ätit
¤ När mamma får för sig att hon vill snyta ut mina snorkråkor, ni anar inte vilken ond mamma jag kan ha ibland, fyy säger jag bara!
¤ Att ligga på mage i mer än en minut
¤ När magen krånglar och jag bara pruttar och pruttar...

7. Fyra saker jag åt igår
¤ Ersättning
¤ Havregröt med katrinplommonpuré
¤ Majspuré, det var första gången faktiskt men tyckte det var gansa överskattat, tacka vet jag vanlig hederlig gröt!
¤ AD-droppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar