29 oktober 2008

Hjälp! =)

Nu händer det grejer.... =) Min slempropp har gått! Uja uja... det behöver inte betyda att allt sätter igång precis just nu, men den lossnar först när livmoderhalsen är helt utplånad och har börjat öppna sig. För de flesta så går den först när värkarna redan satt igång, men i lite mer ovanliga fall kan den gå redan någon eller ett par veckor före oxå.
Då är det därför jag hade så vansinnigt ont i bäckenet igår (och nu fortfarande) Det har verkligen kännts som att det har vidgats där nere, och det har jag ju fått facit på nu att jag trott rätt. Det är så spännande!!! Fast det hade inte varit dumt om jag hann hämta mig lite från min förkylning först, jag är riktigt risig just nu och har ont i precis hela kroppen.
Hur ska jag nu kunna ta det lugnt idag, känner mig helt uppstressad! *skratt* Är det nåt min kropp behöver mer än något annat just nu är det ju vila... Jaja, nog kan jag väl hinna med att både vila, baka och sy klart mina lakan??! =) Det röstar då jag på i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Jisses!
    Här händer det grejor minsann!

    Nu håller vi tummarna på att släkten utökas snart i dagarna!!!

    Kramar kusinen i söder

    SvaraRadera
  2. ÅH JÖSSES AMALIA!!!

    Här händer det grejer minsann, men jag pratade ju nyss med dig juh, (nyss = i förmiddags)

    STORA STORA KRAMAR O LYCKA TILL =)

    SvaraRadera
  3. Lugn och fin kära vänner, det kan fortfarande dröja ett tag till innan det händer nåt. Men visst är det spännande när man får tecken på att det rör sig framåt! =)

    SvaraRadera