28 oktober 2008

Trygghet

Sitter här vid datorn och mina tårar bara rinner, tittar på bilder av min brukare. När vi var ute vid Nydalasjön i fjol våras och grillade och när han fick träffa sitt lilla barnbarn för första gången för ett år sedan.... Borde inte sitta och göra mig mer ledsen genom att titta på bilderna, men jag kan inte låta bli. Önskar jag kunde få lägga upp dem här så ni fick se hur fin han var!

Men mitt i all sorg känns det ändå så skönt, jag har en Gud som bär mig. Jag lyssnar samtidigt på Frank och Simon Ådahl på My Space. De har så fantastiska texter, lyssna på http://www.myspace.com/adahl

"Jag har smakat dina tårar
jag ska ge dig liv igen
Och när natten blir för svår
ska jag hela varje sår
För jag är ljuset
jag är kärlek
Du mitt barn av himlen"

Vilken nåd det är att få vila i det, att mitt i all kaos av känslor så finns det en klippa att luta sig mot och en stor öppen, varm famn att krypa upp i. Jag tackar Gud för att jag har fått växa upp i en kristen familj och fått en egen tro på Jesus. Så fantastiskt att i svårigheter kunna ringa hem och be om hjälp i bön för att man inte orkar själv, veta att mamma och pappa, mormor och morfar och farmor och farfar hela tiden ber för mig, och tro mig, bön funkar!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar