8 november 2007

Vad luktar snö??

Är ganska nyss hemkommen från jobbet nu och har fastnat här en sväng för att varva ner innan jag ska gå och vila en stund. Blev inte så mycket sömn i natt, låg bara och tänkte på alla berättelser jag läst om i boken.

Igår när vi var ute med A säger min kollega att "-Nu luktar det snö, vänta ett tag så ska du se att det blir vitt på backen." Yeh right! Tänkte jag, det ser ju inte alls ut som att det ska bli nån snö men sa inte så mycket utan försökte mest få honom att förklara hur det kan lukta snö?? Fick inget riktigt svar på min fråga, annat än att han måste ha varit en spårhund i sitt tidigare liv. *skratt*
Det här var strax efter tre på eftermiddagen och när klockan blev halv åtta på kvällen, var det en fröken Sörensson som blev mäkta imponerad när hon tittade ut genom fönstret, för tror du inte att det föll snö från himlen då?? =) A skrattade gott åt min förvåning och jag skulle fortfarande bra gärna vilja veta hur det kan lukta snö.... Jag sniffade ju som en spårhund jag med igår inte kunde jag känns något speciellt inte... Måste varit täpt i näsan... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar