28 november 2007

Hundpolare

Har visserligen skrivit två inlägg tidigare idag, men måste bara få säga att jag är såå lycklig. Har tyckt att det var så tråkigt att jag och Felix inte har haft någon bra hund-promenad-kompis. Visst har vi många kompisar på området som han leker med när vi träffas ute, men ingen som det klaffar med till 100%, det måste ju "klaffa" även mellan mig och matten/hussen oxå om det ska bli några roliga promenader.

Men nu har jag Anette och Casper, var ute idag igen på en nästan 2 timmar (!) lång promenad och hade hur härligt som helst. Sen kom grädden på moset... När vi var vid Nydalabadet så drog Casper helt plötsligt iväg och långt dessutom! Vi visslade och ropade för fullt men utan resultat. Lååångt bort såg vi en människa med hundar och man hinner ju tänka både det ena och andra som kan hända... =/
Vi springer (eller iaf joggar) bortåt med lite lätt nervösa steg, men när vi kom lite närmare kände Anette igen kvinnan och hundarna. Det var Caspers bästis han hade kännt lukten av på 150 meters håll! De två hundarna var oxå Cavalierer så nu var det fyra av samma ras, två ruby färgade (Felix färg) och två blenheim (brun och vit). Alla hade jätte kul och lekte för fullt och det blev bestämt att vi ska ut och gå allihop på fredag.
Så från att inte ha haft någon hundkompis alls att gå promenader med så har Felix inte mindre än TRE hundkompisar nu och alla är Cavalierer!! Och jag har hela två andra mattar att tjattra med, undrar vem som är mest lycklig, matte eller Felix.... =)

Måste förresten bara få tillägga att när Casper rusade iväg så stannade min duktiga kille kvar hos mig och lämnade inte min sida förren jag gav tillåtelse! *stolt*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar