5 november 2007

Hej, mitt vinterland


I lördags kom vintern till Umeå, vaknade på morgonen och fick en smärre chock av att det var en massa snö ute, redan! Men det var ganska vackert, tills jag var tvungen att åka moppe till jobbet i den oplogade snön. Det var spännande! Fast jag föredrar ju helt klart snöföre framför det vi har just nu, IS. Det blev några plusgrader och så frös det på igen och nu regnar det lite smått så det är snor halt! Höll på att köra om kull flera gånger på vägen hem från jobbet i förmiddags, och det var ännu värre nu på förmiddagen när jag skulle åka till chefens kontor för att ha årets utvecklingssamtal. Marie, min chef, sa att hon avsatt två timmar till samtalet och jag tyckte att det kändes jääätte länge! Men tiden bara flög iväg och vips hade vi suttit där i 2,5 timmar =) Det var ett mycket bra samtal, trivs jätte bra med henne och alla andra på jobbet med för den delen. Fick otroligt fina omdömen dessutom =D
Är så grymt trött nu, har jobbat hela helgen slutade jobba kl 10.00 idag men kom inte från jobbet förren 10.30 och med halkan ute så var jag inte hemma förren kl 11, hann bara äta duscha och slappa en liten stund och sen iväg igen. Var vrålhungrig efter vårt samtal så for på Coop och åt. Satt en stund och surrade med Linda i telefonen. Var hemma kl16.30 *pust* Tur att jag är ledig imorgon! Men förmodligen blir det inte så mycket tid för vila då heller för det blir nog en tur till IKSU för att simma på förmiddagen, åka och handla mat, öva på sångerna till julshowen och sen blir det körövning på kvällen. Och på onsdag är det jobb igen, men det ser jag faktiskt fram emot. Jobbar ihop med en av mina stoora favvisar då =) Nog för att jag gillar alla mina kollegor, men xx ligger mig varmast om hjärtat ;)

2 kommentarer:

  1. Jag vill också ha SNÖÖÖÖÖ
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Ja, fast nu har vi blivit av med een igen, har bara regnat o regnat senaste dygnen =/
    *kramar*

    SvaraRadera