23 april 2011

Välkommen att stanna - du ljuvliga sol & värme

Samma misstag varje år när våren bjuder på den första sommardagen (20!! grader i skuggan) I lyckligt vårrus vill jag spendera varendaste minut i solen - med resultatet en knivskarp kontrast mellan knallröd och kritvit. Jag är helt osannolikt röd på bröstet! Det är inte det minsta hälsosamt, men jag njöt av varenda sekund!! Flyger fortfarande på små moln och inget lite hettande och en brännande bröstkorg, överarmar och ansikte kan ändra på det. Det var värt det!!

Bloggen har fått påskledigt eftersom vi haft viktigare saker för oss med mormor, morfar, moster och morbror. Underbara dagar - som dessvärre snart är slut. Imorgon kommer jag gråta floder, det är inte alls roligt att det alltid går så hemskt många månader mellan gångerna vi ses. Sorgligt är ordet.

Fast vid lite närmare eftertanke vill jag lägga till ett ord. Tacksamhet. Det är fantastiskt att vara omgiven av en så gränslöst älskande familj. Det är en mäktig och välsignad känsla att vara omgiven av så mycket kärlek.

Nå, det här var menat bli ett kort inlägg. Tanken var att återkomma i bild och ord och bjuda er på glimtar av vår påskhelg.

Med det löftet säger jag godnatt vänner och sov så gott.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar