9 april 2011

Här bor jag

(Inlägget som var menat att läggas upp igår kväll. Bättre sent än aldrig. Eller?)


 
Sorgligt egentligen att ha ett sånt schema som gör att man "tvingas" sova över på jobbet för att få tillräckligt med sömn mellan passen.

Men det är i alla fall en skön säng här! :) Jag hade fasligt tråkigt när jag skulle försöka varva ner och sova ikväll. Som bot på rastlösheten bjuder jag er ett litet inredningsrepotage, kanske ni finner lite inspiration att följa samma tema hemma?? Eller inte... :)

Notera godispåsen vid sängen. ;)

Ja, just den! Är det fredag SKA det vara fredagsmys. Basta!

Diskbänken bidrar till mysfaktorn som får en svusch uppåt.

Eget handfat, jojo, här sparas det inte på lyxen.

Skön blandning på litteraturen. Kan inte låta bli att undra vad det är för historia som ligger bakom hur de hamnat här?

Nordisk kriminalkrönika? Kan komma väl till pass vid eventuella sömnproblem.

Smygtittar ut i korridoren, men konataterar besviket att det inte finns en själ i sikte att spana på. Det var de privatdetektivplanerna det.

En manick som hänger på väggen. En inbygd väckarklocka kanske? Hoppas de satt den på rätt tid i så fall...

Ack, vilka minnen. En gång i tiden (när jag var gravid) sov jag nästan mer i sådana här sängar (på sjukhuset alltså) än i min egen. I alla fall de första 20 veckorna. Those were the days...

Praktisk manick. Får invigas som förste hårtvättare imorgon.

En sorglig syn att avsluta inlägget med. De här stackarna har sett sina bästa dagar - för en halv evighet sedan.

Tack och godnatt från mig.

Ps. Försök att ha överseende med den katastrofala bildkvalliten. Av någon anledning tappar bilderna all sin skärpa när jag bloggar med bilder från mobilen. Om jag däremot är hemma och lägger över exakt samma bilder på datorn först och sen lägger ut dem på bloggen blir de jätte bra. Mysko.

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Underbart inlägg Sara! Jag har ett rum omöblerat så jag skall över väga inpirationen du just delat med dig. Jag gillade skinnfotöljens placering precis bredvid handfatet! Massa kramar från din kusin i Skåne!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. ser ju hemskt mysigt ut det där! =)
    du, hur gör du för att få bilderna centrerade i bloggen när du bloggar från mobilen? jag klickar dela, epost, på en bild och sen skriver jag inlägget i ett mail och då när det publiceras är bilderna små och vänsterjusterade. VARFÖR?? hur gör du för att få stora centrerade? lär mig!!! =)

    kram!

    SvaraRadera
  3. Malin: Vad glad jag blir att jag inspirera dig. Var snäll och visa gärna sen hur din tolkning av det blev i er rum! Haha ;)

    Hanna: Jag mailar inte mina blogginlägg utan använder appen BlogPress. Där kan man använda sig av html koder för att få det utseende man vill. Fast, i ärlighetens namn så ändrade jag så att det blev centrerat i datorn den här gången innan jag publicerade. Eftersom jag ändå inte kunde lägga ut det med mobilen för att täckningen inte var bra nog. Bilderna kan man anpassa till precis den storlek man vill genom att peka på bilden, då får man upp en ruta där du kan ändra storleken.

    SvaraRadera
  4. aha, tack för tipset!!! den ska jag ladda ner!!!

    SvaraRadera