1 januari 2010

Gott nytt decenium!

Igår hade vi ett hejdundrans trevligt nyårsfirande här hemma med Sundholmarna. Våra barn skötte sig exemplariskt och somnade direkt när vi nattade dem så vi fick äta och njuta i lugn och ro. På kvällens meny stod laxrullar med pepparrot och rostade vitlöksbröd, sedan följde fläskfilégryta med honung och apelsin och basmatiris, desserten var Elinas chokladtårta med mjölkchokladglassyr och hallon och fruktsallad med vispad grädde. Vi hann knappt avluta en rätt innan det var dags för nästa och inte gick det sluta äta när allt var så gott! =)


Dukat för fest





Det var så vältajmat att blommorna vi fick av Elina och Joel matchade laxen, tjusigt värre! =)


Efter maten blev jag och Andreas förpassade till "sallongen" medan våra kära gäster fixade efträtten, snacka om lyx!


Elinas gudomliga nyårstårta, det vattnas i munnen bara jag tänker på den. Jag bara MÅSTE få receptet på den!!

Det känns i magen att ett år som får en så här klockrent härlig start kommer att bli fantastiskt. Jag ser med spänning fram emot vad som komma skall...

Gott Nytt År kära vänner!

2 kommentarer:

  1. Tack fina ni ännu en gång för en underbar nyårsafton, är i stort sett mätt fortfarande :) Hoppas och planerar inför lunch imorgon, hoppas att Gud och sömnen gör sitt till för förkylningsåterhämtning i natt bara. På tal om det så borde jag sova, för LÄNGE sen. Suck. KRAM och TACK!

    SvaraRadera
  2. Ska be en bön för att förkylningen ska ge med sig, och på tal om sömnen finns det en till som borde legat i sängen för länge sedan... Så kul att ni kan komma imorgon, vi ses! KRAM!

    SvaraRadera